loading...
طراحی صفحات وب سایت و هاست دارکوب در رزبلاگ
طراحی سایت بازدید : 221 چهارشنبه 18 آذر 1394 نظرات (0)

صفحات تکراری یا همان Duplicate Content تاثیر بسیار نا مطلوبی بر روی سئو وب سایت دارد و رتبه وب سایت را در نتیجه های موتورهای جستجو پایین می آورد. صفحات و محتوای تکراری به وجود دو و یا چند صفحه با محتوای یکسان در وب سایت گفته می شود که از طریق Google Webmaster Tools می توانید صفحات تکراری وب سایت خود را بررسی نمایید. رفع صفحات تکراری وب سایت بسیار مهم بوده و تاثیر بسیاری در رتبه و سئو وب سایت دارد.

 

جوملا با توجه با ساختار درختی خود که برای گرفتن بهترین نتیجه از ساختار وب سایت طراحی گردیده در صورت عدم توجه و دقت و با تغییر دسته بندی ها و منوهای وب سایت به سرعت دچار این مشکل می گردد که در صورت زیاد بودن تعداد صفحات رفع صفحات تکراری وب سایت بسیار مشکل می باشد.

جوملا در دو قسمت معمولا دچار محتوای تکراری می گردد که در قسمت زیر هر دو بخش و راه حل آن توضیح داده شده است.

محتوای تکراری در بخش مقالات

در صورتی که وب سایت شما منوبندی مناسبی داشته باشد و در لینک دهی صفحات شاخه صفحه مورد نظر را لحاظ کرده باشید دچار این مشکل نخواهید گردید البته به شرطی که همیشه از آخرین نسخه جوملا استفاده نمایید. در صورتی که از داخل مقاله ای ، مقاله دیگری را لینک نموده باشید و یا دسته بندی مقاله را عوض کرده باشید و یا همچنین منوهای سایت را تغییر داده باشید ممکن است دچار محتوای تکراری در سایت بشوید. برای آنکه خیال شما از بابت وجود محتوای تکراری در سایت راحت باشد دارکوب پلاگینی طراحی نموده است که صفحات فرعی از مقاله را با تگ Canonical به آدرس اصلی و درست لینک می دهد و از این طریق مشکل مقالات تکراری به کل در سایت شما رفع می گردد. این پلاگین با نام Joomla Articles Canonical Pluginمنتشر شده است و می توانید از لینک عنوان آن را دانلود نمایید. برای استفاده از پلاگین کافی است آن را در سیستم جوملای خود نصب و فعال سازی نمایید.

عناوین تکراری در صفحه بندی مطالب

جوملا در عنوان مطالب صفحه بندی شده خود عنوان را برای کلیه صفحات به صورت یکسان نمایش می دهد که همین امر باعث وجود صفحات با عناوین تکرای در وب سایت می گردد. برای جلوگیری از این مشکل دارکوب پلاگینی طراحی نموده است که شماره صفحه را به انتهای نام صفحه اضافه می نمایید تا وب سایت دچار محتوا با عنواین تکراری نگردد. این پلاگین Joomla Seo Pagination نام دارد و می توانید آن را از لینک دانلود نمایید. برای فعال سازی کافی است پلاگین را بر روی سیستم مدیریت محتوای جوملا خود نصب و فعال سازی نمایید.

سورس و منبع:

 مشکل صفحات تکراری Duplicate Content

طراحی سایت بازدید : 270 سه شنبه 10 آذر 1394 نظرات (0)

 

جهت ست کردن ایمیل در Outlook می توانید مراحل زیر را در پیش بگیرید. البته این مراحل برای Outlook نسخه 2013 می باشد که البته در سایر Outlook ها با تغییرات جزئی کوچکی به همین صورت قابل انجام می باشد. ابتدا نرم افزار Outlook خود را باز نموده و بر روی منوی FILE موجود در بالای صفحه کلیک نمایید.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

پس از کلیک بر روی منوی فایل بر روی کلید Add Account موجود در صفحه بعد کلیک نمایید.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

در پنجره بعدی مطابق با تصویر زیر روش ساخت ایمیل را بر روی Manual قرار دهید و بر روی کلید Next کلیک نمایید.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

در پنجره بعدی مطابق شکل زیر نوع سرویس را بر روی POP or IMAP تنظیم نمایید و بر روی کلید Next کلیک نمایید.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

در پنجره بعدی اطلاعات ایمیل خود را مطابق با شکل زیر وارد نمایید. دقت نمایید کلیه تنظیمات مطابق با تصویر زیر باشد. دقت نمایید با جای آدرس دامنه joomir.com آدرس وب سایت خود را وارد نمایید.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

سپس بر روی More Setting کلیک نموده و در این پنجره و در تب Outgoing Server کلید My Outgoing Server Require Authentication را بزنید.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

سپس بر روی تب Advanced کلیک نموده و در صورتی که شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت شما پورت خاصی را برای ارسال ایمیل معین نموده آن پورت را در بخش زیر وارد نمایید. در این مثال شرکت از اینترنت شرکت شاتل استفاده می نماید که پورت ارسال ایمیل آن 587 می باشد.

نحوه ست نمودن ایمیل در Outlook

بر روی کلید OK کلیک نموده و سپس بر روی کلید Next کلیک نمایید.

تبریک ایمیل شما بر روی Outlook ست شد.

سورس:

ست نمودن ایمیل در Outlook

طراحی سایت بازدید : 391 چهارشنبه 04 آذر 1394 نظرات (0)
انتخاب رنگ وب سایت

انتخاب رنگ وب سایت

انسان ها بر پایه احساسات خود تصمیم می گیرند مخصوصا زمانی که صحبت از خرید و سفارش کالا و خدمات به صورت آنلاین باشد. رنگ ها تاثیر بسیاری بر احساسات کاربران شما دارند و در صورتی که رنگ های درستی در طراحی سایت خود انتخاب نمایند می توانید کاربران بیشتری از وب سایت خود را به مشتری تبدیل نمایید.

 

روانشناسی رنگ ها

برای آنکه انتخاب رنگ مناسبی برای وب سایت خود داشته باشید می بایست از تاثیراتی که رنگ ها در احساس افراد دارند را بدانید. بر پایه تحقیقات اخیر رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی تصمیمات افراد دارد و انتخاب رنگ مناسب می توانید موجب افزایش بسیار کارائی وب سایت شما گردد. بر پایه تحقیقاتی که در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا که تحقیق آن در این آدرس منتشر شده است به طور میانگین 90 ثانیه زمان می برد تا یک کاربر محصول مورد نظر خود را انتخاب نماید و 75 درصد زمان ها انتخاب محصول وابسته به رنگ آن می باشد و بنابراین رنگ نقش مهمی در انتخاب کاربر و مشتری خواهد داشت. در بخش زیر برخی از اثرات رنگ های مختلف را برای شما بازگو می نمایم:

سیاه

اعتبار و قدرت و این رنگ برای صنایع مد مرسوم می باشد زیرا موارد را کوچک تر نمایش می دهد.

سفید

معصومیت، پاکی و تمیزی. رنگ های روشن کنتراست خوبی در کنار رنگ های تیره دارند.

قرمز

عشق و راحتی. توجه را به خوبی به خود جلب می نماید و سازگار با پیام های زیستی می باشد.

زرد

خوش بینی و فعالیت. حس عجله و انگیزه را به کاربر القاء می نماید که برای سایت های فروشگاهی بسیار مناسب است.

ارغوانی

تجمل، سلامتی و کمال. یکی از رنگ های حمایت کننده از بانوان می باشد. البته در کنار رنگ های نادرست حس مصنوعی بودن را القاء می نماید.

قهوه ای

استوار، قابل اعتماد و سنتی. حس اعتماد و اصالت را در کاربر ایجاد می نماید.

برای آنکه توضیحات بیشتری در مورد هر یک از این رنگ ها را مطالعه نمایید می توانید مقاله در این آدرس را مطالعه نمایید.

برای مقاله بیشتر می توانید این دو مقاله نیز مطالعه نماید

انتخاب رنگ برای وب سایت

10 ابزار رایگان انتخاب رنگ بندی

انتخاب رنگ به صورت مناسب

رنگ ها با جلب توجه بازدید کننده وب سایت کمک می نمایند که باعث افزایش تاثیر گذاری وب سایت بر روی کاربر می گردد. در حقیقت شما با جلب توجه کاربر خود قصد دارید کالا و خدمات خود را به کاربر معرفی نمایید تا شاید یکی از مشتریان شما گردد. سعی نمایید پایه رنگ های وب سایت خود را بر روی یک رنگ قرار دهید و از رنگ های متنوع در سایت خود استفاده ننمایید زیرا که باعث سردرگمی کاربر می گردد.

برای انتخاب رنگ مناسب وب سایت ابتدا می بایست نوع کاربران خود را مشخص نمایید و رنگ بندی خود را مناسب حال آنان انتخاب نمایید.

سورس و آدرس:

افزایش تاثیر گذاری وب سایت 

طراحی سایت بازدید : 385 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

در این مقاله قصد دارم به شما که هیچ تجربه ای در زمینه ساخت و طراحی وب سایت ندارید آموزش ساخت وب سایت توسط جوملا را در چند مرحله بسیار بیان نمایم. جوملا سیستم مدیریت محتوای رایگانی می باشد که به شما امکان ساخت وب سایت را می دهد. برای نصب جوملا بر روی سرور می بایست سرور از php و mysql پشتیبانی نماید. می توانید هاست جوملا خود را از هاست دارکوب تهیه نمایید، سرورهای لینوکس cpanel سرورهای مناسبتری جهت میزبانی سایت های جوملا هستند. پس از تهیه هاستینگ می بایست نرم افزار جوملا را از سایت رسمی جوملا http://joomla.org دانلود نموده و بر روی سرور وب سایت خود بارگذاری نمایید. سرورهای هاست دارکوب دارای سیستم نصب خودکار جوملا می باشد بنابراین نیازی به دانلود آخرین نسخه جوملا ندارید و کافیه در کنترل پانل هاستینگ ویزارد نصب جوملا را اجرا نمایید.

فراموش نکنید برای نصب جوملا بر روی سرور ابتدا می بایست دیتابیس mysql خود را ایجاد نمایید و برای دیتابیس خود نام کاربری و رمز عبور ایجاد نمایید. پس از انجام این کار ویزارد نصب جوملا را اجرا نموده و اطلاعات را تکمیل نمایید. پس از نصب جوملا سایت جوملای شما آماده به کار می باشد. جهت پشتیبانی جوملا از زبان فارسی فایل زبان فارسی را از این آدرسhttp://extensions.joomla.org/extensions/languages/translations-for-joomla/17478 دانلود نموده و در کنترل پانل خود نصب نمایید. برای تغییر قالب پیش فرض جوملا کافی است قالب مورد نظر خود را از سایت های قالب های جوملا دانلود نموده و در سیستم جوملا خود نصب نمایید. دقت نمایید قالب سایتی که در جوملا نصب می نمایید حالت راست به چپ داشته باشد.

برای دانلود قالب های رایگان راست به چپ جوملا می توانید در گوگل جستجو نمایید "قالب های رایگان جوملا" و یا "joomla free rtl templates".

پس از نصب قالب جوملا کافی است قالب را در سیستم مدیریت محتوای جوملای خود نصب نموده و به عنوان قالب پیش فرض انتخاب نمایید. پس از انجام این کار تنها چیزی که لازم دارید درج منوها و اطلاعات وب سایت است.

در صورتی که تجربه ای در طراحی وب ندارید بهتر است حتی المکان با متخصص طراحی سایت با جوملا مشورت نمایید، زیرا استفاده از این نرم افزار نیز مانند سایر نرم افزارها ریزه کاریها و اصول خود را دارد. به عنوان مثال در صورتی که جوملا را به صورت پیش فرض نصب نمایید و به روز رسانی امنیتی در آن ندهید ممکن است باعث باگ های امنیتی وب سایت شما شود.

پس از اتمام کار طراحی سایت جوملای خود سایت را به کارشناس و متخصص جوملا نشان دهید تا مواردی که لازم است به آن اضافه شود و به روز رسانی های لازم انجام گیرد. تنها هزینه ای که لازم است در ساخت سایت جوملای خود بپردازید هزینه مشاوره های لازم می باشد.

جوملا یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوای تحت وب می باشد که در صورتی که در استفاده و کار با آن تجربه کسب نمایید می توانید سایت های اینترنتی بزرگی را راه اندازی نمایید.

سورس و آدرس:

طراحی سایت با جوملا

طراحی سایت بازدید : 400 شنبه 23 آبان 1394 نظرات (0)

Magic Quotes فرآیند در نظر گرفته نشدن کاراکترهای خاص با ‘\’ برای اجازه یافتن ثبت در دیتابیس می باشد و به این خاطر magic و یا جادویی نامگذاری می گردد زیرا به صورت اتوماتیک PHP این کار را انجام می دهد زمانی که magic_quotes_gpc فعال می باشد. برای آنکه بتوانید سیستم مدیریت محتوا را نصب نمایید و از آن به درستی استفاده نمایید magic_quotes_gpc می بایست غیر فعال گردد و این ماقله به شما نحوه غیر فعال سازی آن را در CPANEL آموزش می دهد.

پس از ورود به کنترل پانل Cpanel خود بر روی کلید File Manager کلیک نمایید و به فلدر اصلی public_html وارد شوید

برای آنکه magic_quotes_gpc در فلدر اصلی وب سایت غیر فعال باشد بر روی کلید New File کلیک نموده و فایلی با نام php.ini ایجاد نمایید. در صورتی که این فایل قبلا ساخته شده است لازم نیست کاری انجام دهید.

سپس کد زیر را به php.ini خود اضافه نمایید:

 magic_quotes_gpc = Off; 
magic_quotes_runtime = Off;
magic_quotes_sybase = Off;

فایل php.ini مسئول تنظیمات PHP می باشد و از طریق آن می توانید تنظیمات PHP را تغییر دهید. در صورتی که انجام این کار مشکل شما را برای ورود به administrator جوملا حل نکرد فایل php.ini به کد مورد نظر را در فلدر administrator نیز کپی نمایید.

سورس:

magic_quotes_gpc برای جوملا

طراحی سایت بازدید : 66 یکشنبه 17 آبان 1394 نظرات (0)

جوملا 1.0 مشکلات بسیاری در php 5.3.0 دارد که کاربران بسیاری این مشکلات را گزارش نموده اند.

هم اکنون برای وب سایت ها زمان آن رسیده به نسخه های بالاتر به روز رسانی شوند، زیرا نسخه 1.0 جوملا جزو نسخه هایی است که پشتیبانی نمی شود و باگ های بسیاری در آن وجود دارد. برای رویت آخرین نسخه جوملا به سایت رسمی http://joomla.org مراجعه نمایید.

پس از به روز رسانی نسخه php سرور به 5.3 و بالاتر مشکلات فراوانی در سایت جوملا نسخه 1.0 به وجود می آید که برای رفه مشکلات مواردی را در این مقاله برای شما بیان می نمایم. البته باز هم اعلام می نمایم که حتما جوملای خود را به آخرین نسخه به روز رسانی نمایید.

برای سازگاری جوملا 1.0 با php 5.3 موارد زیر را می بایست در سایت انجام دهید

در صورتی که مطالب در اکثر صفحات سایت نمایش داده نمی شود فایل Function.php موجود در آدرس /public_html/includes/Cache/Lite باز نموده.

جا گذاری نمایید:

 $arguments = func_get_args();

با

 $arguments = func_get_args();
$numargs = func_num_args();
for($i=1; $i < $numargs; $i++){
$arguments[$i] = &$arguments[$i];
}

برای رفع مشکل تماس با ما جوملا VCARD.CLASS.PHP ERROR کامپوننت COM_CONTACT نمایش به صورت سفید

برای رفع مشکل کامپوننت com_contact در صورتی که در سایت صفحه تماس با ما به صورت سفید نمایش داده می شود و در کنترل پنل خطای زیر را در تماس با ما مشاهده می نمایید:

 Fatal error: Cannot redeclare quoted_printable_encode() in includes/vcard.class.php on line 74

فایل در آدرس includes/vcard.class.php را باز نموده و در خط 36 آن تابع quoted_printable_encode را بیابید. خطای اعلام شده تکرار تعریف این تابع می باشد برای جلوگیری از این اتفاق از تابع function_exists برای بررسی اینکه تابع قبلا تعریف شده و یا خیر استفاده نمایید.

 if(!function_exists('quoted_printable_encode')) { // این بخش اضافه شود
function quoted_printable_encode($input, $line_max=76) {
/* ... */
}
} // این بخش اضافه شود

زمان جوملا

تغییر جدیدی که در php 5.3 به وجود آمده نحوه تعریف زمان می باشد.

بهترین روشی که برای این مورد پیشنهاد می نمایم استفاده از .htaccess جهت تعریف زمان پیش فرض می باشد. کد زیر را به htaccess سایت خود اضافه نمایید:

 # set the server timezone
SetEnv TZ Australia/Victoria

DEPRECATED: FUNCTION EREGI() IS DEPRECATED IN INCLUDES/SEF.PHP ON LINE 533

در نسخه های جدید php علکرد تابع eregi با استفاده از تابع preg_match می باشد. بنابراین می بایست بخش هایی از سایت که از این مورد استفاده شده اصلاح گردد.

برای رفع مشکل تغییرات زیر را در فایل انجام دهید:

 

Line 370:

WAS:

if ($juri != '' && $juri != '/' && !eregi( "index\.php", $_SERVER['REQUEST_URI'] ) && !eregi( "index2\.php", $_SERVER['REQUEST_URI'] ) && !eregi( "/\?", $_SERVER['REQUEST_URI'] ) && $_SERVER['QUERY_STRING'] == '' ) {


BECOMES:

if ($juri != '' && $juri != '/' && !preg_match( "index\.php/i", $_SERVER['REQUEST_URI'] ) && !preg_match( "index2\.php/i", $_SERVER['REQUEST_URI'] ) && !preg_match( "/\?/i", $_SERVER['REQUEST_URI'] ) && $_SERVER['QUERY_STRING'] == '' ) {

-----------------------------------------
Line 388:

WAS:

if( $mosConfig_sef && $mosConfig_multilingual_support && $string!='index.php' && !eregi("^(([^:/?#]+):)",$string) && !strcasecmp(substr($string,0,9),'index.php') && !eregi('lang=', $string) ) {


BECOMES:

if( $mosConfig_sef && $mosConfig_multilingual_support && $string!='index.php' && !preg_match("^(([^:/?#]+):)/i",$string) && !strcasecmp(substr($string,0,9),'index.php') && !preg_match('lang=/i', $string) ) {

-----------------------------------------
Line 393:

WAS:

if ($mosConfig_sef && !eregi("^(([^:/?#]+):)",$string) && !strcasecmp(substr($string,0,9),'index.php')) {


BECOMES:

if ($mosConfig_sef && !preg_match("/^(([^\/:?#]+):)/i",$string) && !strcasecmp(substr($string,0,9),'index.php')) {

-----------------------------------------
Line 409:

WAS:

if (preg_match('@^[A-Za-z][A-Za-z0-9:_.-]*$@', $url['fragment'])) {


BECOMES:

if (preg_match('@^[A-Za-z][A-Za-z0-9:_.-]*$@/i', $url['fragment'])) {

-----------------------------------------
Line 533:

WAS:

eregi("^(https?:[\/]+[^\/]+)(.*$)", $mosConfig_live_site, $live_site_parts);


BECOMES:

preg_match("/^(https?:[\/]+[^\/]+)(.*$)/i", $mosConfig_live_site, $live_site_parts);

سورس:

رفع عیب جوملا 1.0 در php 

طراحی سایت بازدید : 471 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

امروزه با توجه به وجود مشکلات فراوان برای سرورها از قبیل هک شدن، خرابی سخت افزارهای سرور، خرابی نرم افزارهای سرور، تحریم و سایر مشکلات سرور ممکن است سرور و یا طراح وب سایت نتواند آخرین اطلاعاتی را که در سایت درج نموده اید در اختیار شما قرار دهد بنابراین بهتر است بک آپ به صورت منظم از وب سایت داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در وب سایت بتوانید اطلاعات وب سایت را به راحتی بازیابی نمایید.

برای گرفتن بک آپ وب سایت از طریق Cpanel ابتدا اطلاعات کنترل پانل هاست خود را از شرکت هاستینگ خود درخواست نمایید. پس از دریافت اطلاعات از طریق ورود به آدرس YourSiteAddress.com/cpanel می توانید وارد کنترل پانل وب سایت شوید. پس از ورود به کنترل پانل بر روی کلیک Backups کلیک نمایید.

نحوه گرفتن بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

نکنته: ممکن است قالب کنترل پانل سایت شما با قالب مورد نظر متفاوت باشد می توانید از بخش انتخاب قالب خود Switch Theme در بالای صفحه قالب x3 را انتخاب نمایید تا آموزش های موجود در این مقاله هم خوانی داشته باشد.

پس از کلیک بر روی کلید بک آپ Backups وارد صفحه زیر می شوید.

نحوه گرفتن بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

برای دانلود فایل های روی سرور در بخش زیرین Download a Home Directory Backup بر روی کلید Download و برای دانلود دیتابیس های وب سایت در بخش Download a MySQL Database Backup زیر بخش Databases بر روی نام دیتابیس های خود کلیک نمایید.

تبریک شما هم اکنون فایل بک آپ و پشتیبان وب سایت خود را دارید.

سورس و منبع:

 بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

طراحی سایت بازدید : 498 شنبه 09 آبان 1394 نظرات (0)
تحریم یکی از سرورهای هاست دارکوب
 

دارکوب در سرورهای انگلیسی شرکت Arvixe که یکی از بزرگترین شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ می باشد در حدود 7 سال 138 وب سایت را هاست می نمود که به یکباره این شرکت پس از 7 سال کلیه حساب های این شرکت را مسدود نمود و حتی از دادن بک آپ وب سایت ها و عودت وجه تمدید هاستینگ ها خودداری نمود. این در حالی است که این شرکت در ابتدای همکاری خود اعلام نموده بوده است که مشکلی در ارائه خدمات به ایران ندارد و فقط برای انجام پرداخت حساب ها می بایست توسط یک شخص غیر ایرانی و خارج از ایران انجام گردد.

متاسفانه برخی از شرکت هایی که ریشه در آمریکا دارند چنین اقداماتی را انجام می دهند و به شرکت های ایرانی سرویس می دهند تا زمانی که مشکلی پیش آمد و پس از آن غیر مسئولانه و بدور از اخلاق حساب های مشتریان خود را که ممکن است به ایران سرویس دهند غیر فعال می سازند و حتی از پاسخ گویی در مورد موضوع خودداری می نمایند و تنها اعلام می نمایند به دلیل تحریم حساب ها بسته شده است.

متاسفانه مسئله تحریم سرورها زمانی رخ داد که ایران در زمان توافق هسته ای قرار دارد و انجام چنین اقداماتی نشانگر غیر قابل اعتماد بودن این شرکت ها می باشد و این مقاله برای آن دسته از دوستان قرار داده شده که هنوز سرورهای خود را از حساب هایی که ممکن است دچار مشکل شوند جا به جا ننموده اند. البته این مسئله برای دارکوب نیز تجربه ای سخت و بزرگ بود که از پس این تجربه دارکوب هوشیار تر از قبل در جهت ارائه بهترین و با کیفیت ترین خدمات با پایین ترین قیمت برنامه ریزی های اساسی نموده است.

با توجه به بروز این مشکل پرسنل زحمت کش دارکوب در حدود یک هفته حدودا 138 وب سایت را مجددا بارگذاری نمودند که متاسفانه با توجه به عدم ارائه آخرین نسخه پشتیبان وب سایت توسط شرکت تحریم کننده برخی از سایت ها به نسخه قبلی خود باز گشتند و دچار خسارت شدند که البته این خسارت به سرعت قابل جبران است.

تحریم این سرور دارکوب را مجبور به انتقال حساب ها به شرکت دیگری نموده است که از بابت این انتقال و همچنین خریداری سرورهای جدید خسارات بسیاری به این شرکت وارد آورده است و همچنین مشکلات فراوانی را برای مشتریان دارکوب به وجود آورده است.

از پس هر مشکلی تجربه ای نصیب افراد و شرکت ها می گردد که آنان با استفاده از تجربه قبلی خود قوی تر از قبل می توانند به پیش بروند و به وجود آمدن هر مشکلی دری را به سوی موفقیت های بیشتر باز خواهد کرد و دارکوب در صدد است از تجربه ای که با توجه به مشکل بوجود آمده نصیب این شرکت شده نهایت استفاده را در ارائه با کیفیت ترین خدمات با پایین ترین قیمت ممکن نماید.

با توجه به بروز مشکل مورد نظر لزوم بک آپ گیری سایت ها توسط مشتریان امری ضروری می باشد تا در صورتی که سایتی به هر صورتی دچار مشکل شد بتوان از طریق باز گرداندن فایل پشتیبان سایت را به آخرین نسخه سالم از وب سایت باز گرداند.

به وجود آمدن مشکلات و تلاش برای رفع آن شرکت ها و سازمان ها را قویتر می سازد و دارکوب تاریخ بوجود آمدن این مشکل را تبدیل به تاریخ شروع رشد ، توسعه و تحول این شرکت خواهد نمود.

و من الله توفیق

سورس و آدرس:

تحریم  سرور  هاست دارکوب

طراحی سایت بازدید : 551 دوشنبه 27 مهر 1394 نظرات (0)

چرا می بایست سرعت جوملا را افزایش دهیم؟

گوگل اخیرا اعلام نموده سرعت بالا آمدن سایت نقش بسیار مهمی در رنکینگ سایت در موتورهای جستجو پیدا کرده. بالا بردن سرعت وب سایت تاثیر بسیار زیادی در رضایت کاربران از سایت شما دارد و می بایست آن را در طراحی سایت خود رعایت نمایید. بسیار جالب خواهد بود که سایت شما با تعداد بازدید کننده بالا فقط 12 ثانیه برای بالا آمدن زمان نیاز داشته باشد. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد چگونه سرعت سایت جوملای خود را بررسی نمایید و در نهایت 5 روش ارائه می نمایم تا سرعت بالا آمدن سایت را ارتقاء دهید.

بررسی سرعت وب سایت

ابزارهای بسیاری برای بررسی سرعت جوملا وجود دارد. می توانید یکی از آنها را انتخاب نموده و سرعت سایت خود را بررسی نمایید.

iJoomla ماژول رایگانی ارائه نموده که می توانید بر روی سیستم جوملای خود نصب نمایید. می توانید آن را از آدرس زیر دانلود نمایید. این ماژول رایگان بوده و می توانید توسط آن سرعت سایت خود را بسنجید.
http://www.ijoomla.com/free-downloads?view=document&id=3&catid=598 
روش دیگر سنجش سرعت سایت اضافه کردن کد سنجش سرعت به کد آنالیتیک گوگل می باشد که می توانید آن را از آدرس زیر دانلود نمایید:
https://support.google.com/analytics/answer/1205784
روش دیگر ابزار بررسی سرعت سایت گوگل می باشد که آدرس آن در زیر موجود است:
http://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
ابزار دیگری که وجود دارد http://tools.pingdom.com می باشد. که این سایت ابزارهای بسیاری برای بررسی عملکرد وب سایت دارد.
بهترین ابزار برای بررسی سرعت سایت ابزار بررسی سرعت گوگل می باشد. در صورتی که در این سایت رتبه 90 از 100 را کسب نموده اید، سرعت وب سایت شما مناسب است.

5 روش برای افزایش سرعت جوملا

1 - افزایش سرعت از طریق بهینه سازی تصاویر
یکی از بهترین و راحترین راه ها برای بالا بردن سرعت جوملا بهینه سازی تصاویر سایت می باشد. در سایت از تصاویر بزرگ استفاده ننماید و تصاویر استفاده شده در سایت را توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند Fireworks و Photoshop بهینه سازی نمایید. این کار را در صفحه اصلی سایت با دقت بیشتری انجام دهید.
2 - Extensions, scripts, bloat
جوملا به شما امکان نصب انواع مختلف ابزارها را می دهد. سعی نمایید این ابزارها را در صورتی که به آن نیازی ندارید حذف نمایید. همچنین ابزارهای مورد نیاز خود را نیز بررسی نمایید تا بخش های اضافی آن را حذف نمایید. بهتر است یک متخصص سئو سایت شما را بررسی کامل نمایید تا پلاگین ها و کامپوننت های نصب شده مشکلی از نظر سئو نداشته باشد. زیرا برخی از ابزارهای جانبی جوملا مشکلات فراوان سئو دارند که می بایست قبل از استفاده برطرف شود.
3 - فشرده سازی و یا compress
در تنظیمات جوملای شما موردی به نام gzip compression وجود دارد. آن را حتما فعال نمایید زیرا این ابزار فایل های css و html را به صورت فشرده برای کاربر ارسال می نماید.این امکان سرعت وب سایت را ارتقاء می دهد و همچنین باعث کمتر مصرف شدن پهنای باند هاست می گردد. برخی سرورها این امکان را به صورت پیش فرض فعال می نمایند.
4 - سیستم کش
شما می توانید سیستم کش سایت را از طریق جوملا فعال نمایید. سیستم کش صفحات سایت را به صورت فایل ذخیره می نماید بنابراین در تقاضای بعدی سایت با سرعت بیشتری لود می شود. مشکلی که فقط این مورد دارد آن است که محتوای سایت شما جدید نیست. زیرا سیستم کش سایت شما را برای مدتی با داده های قبلی نمایش می دهد ولی سرعت سایت شما بالا می رود. برای فعال سازی سیستم کش جوملا به بخش تنظیمات جوملا مراجعه نمودن و سیستم کش را بر روی فعال و Conservative caching ست نمایید. و همچنین cache time را بر اساس نیاز خود به دقیقه تنظیم نمایید. این زمان مدت زمانی است که فایل های کش دوباره بارگذاری می شود.
5 - سرعت هاست
برخی مواقع پایین بودن سرعت سایت از هاست نا مناسب می باشد. سرویس هاست خود را توسط ابزارهای بررسی سرعت سایت چک نموده تا از عملکرد صحیح هاست خود مطمئن شوید. سعی نمایید از شرکت هاستینگ معتبر هاست تهیه نمایید و در صورتی که توان آن مالی آن را دارید از هاستینگ های اختصاصی استفاده نمایید.

نتیجه
بهتر است برای بالا بردن سرعت وب سایت با متخصص طراحی و سئو مشورت نمایید. بالا بودن سرعت وب سایت کمک بسیار زیادی به موفقیت سایت خواهد نمود و همانطور که قبلا ذکر شد یکی از المان های جدید گوگل برای رتبه بندی سایت ها می باشد که بسیار می باشد.

سورس:

 افزایش سرعت جوملا

طراحی سایت بازدید : 581 دوشنبه 20 مهر 1394 نظرات (0)

دارکوب به توجه به پیشنهاد دپارتمان ثبت دامنه و هاستینگ خود خدمات ثبت یک دامنه به همراه هاستینگ 100 مگابایتی را برای کلیه پکیج های طراحی سایت به صورت رایگان انجام می دهد. انجام این تصمیم به منظور رفاه حال مشتریان و رقابت با سایر شرکت های طراحی وب بوده است. دارکوب سعی دارد خدمات طراحی وب سایت خود را با بالاترین کیفیت و پایین ترین هزینه ممکن ارائه نمایید تا از این طریق ضمن جلب رضایت مشتریان و رونق کسب و کار خود تاثیر مثبتی در دیجیتالی شدن کسب و کار شرکت ها در ایران عزیز داشته باشد که در نهایت منجر به رونق بیشتر اقتصادی کشور می گردد.

 

خدمات طراحی سایت دارکوب در سه پکیج پیش فرض اولیه ، استاندارد و پیشرفته ارائه می گردد که در پکیج اولیه ثبت دامنه و هاستینگ انجام می گردد و یک سایت بدون درج اطلاعات و همراه با آموزش پنل کاربری، امن سازی وب سایت و یک سال پشتیبانی ارائه می گردد که در این پکیج کارفرما با توجه به آموزشی که در دفتر دارکوب می بیند قادر خواهد بود مطالب و تصاویر وب سایت خود را بارگذاری نمایید. در کنترل پانل مدیریت قابلیت تغییر منوها و زیرمنوهای وب سایت نیز وجود دارد. در پکیج استاندارد کارفرما مطالب وب سایت خود را به صورت تایپ و ترجمه شده در اختیار دارکوب قرار می دهد و دارکوب مطالب داخل وب سایت را بارگذاری می نماید. در پکیج پیشرفته علاوه بر درج مطالب وب سایت عملیات سئو و بهینه سازی بر روی وب سایت انجام می گردد و سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شرکت صفحه اول گوگل نمایش داده می شود. طراحی سایت به صورت اولیه یک هفته و به صورت استاندارد معمولا به صورت دو هفته زمان خواهد برد. نمایش وب سایت صفحه اول گوگل ممکن است در حدود 60 روز کاری زمان ببرد.

اینکه ثبت دامنه و هاستینگ و همچنین طراحی وب سایت را در یک مجموعه انجام دهید باعث هماهنگی بهتر در نتیجه وب سایت شما می گردد و بهانه ای بابت مشکلات وب سایت از بابت طراحی سایت و هاستینگ نخواهید داشت و همچنین شرکت طراح وب سایت با توجه به پیش نیازهای برنامه خود سرور وب هاستینگ با مشخصات مورد نیاز و مناسب خود را تهیه می نماید.

دارکوب دامنه های بین المللی خود را در دو ثبت کننده tucows و Onlinenic و دامنه های ایران را به صورت مستقیم از nic تهیه می نماید و بنابراین در صورت نیاز به راحتی خواهید توانست به راحتی دامنه خود را از سایر شرکت ها به دارکوب و بلعکس منتقل نمایید.

دارکوب خدمات هاستینگ خود را از بهترین برندهای هاستینگ تهیه می نماید و تنظیمات این سرورها به صورت استاندارد می باشد و Cpanel بر روی این سرورها نصب می باشد. دارکوب فقط ارائه کننده هاستینگ لینوکس می باشد و هاست های ویندوز را به صورت سفارشی تهیه می نماید.

کیفیت وب سایت طراحی شده و پشتیبانی آن بسیار مهم می باشد و بنابراین بهتر است در انتخاب شرکت طراحی وب سایت غیر از قیمت به نمونه ها کارهای طراحی شده و سابقه شرکت نیز نگاهی بیندازید و آن را نیز با سایر شرکت ها مقایسه نمایید. دارکوب فعالیت خود را از سال 1381 آغاز نموده است و در طی این سال ها در حدود 2500 وب سایت را طراحی و برنامه نویسی نموده است و برای رویت لیست نمونه کارها می توانید بر روی این لینککلیک نمایید. تخصص دارکوب برنامه نویسی PHP می باشد و با اکثر سیستم های مدیریت محتوای این زبان نظیر جوملا و وردپرس آشنایی کامل دارد. دارکوب مجوز فعالیت از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران دارد و خدمات خود را در چهار چوب قیمت های ارائه شده این سازمان ارائه می نماید.

سورس:

طراحی سایت با هاست و دامنه

تعداد صفحات : 23

درباره ما
تلفن تهران: 22083926 - 22085386 - 22082258 | آدرس: تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7 http://sitedesign.joomir.com http://sitedar.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 227
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 19
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 491
  • بازدید سال : 7,248
  • بازدید کلی : 73,676